Hogyan készítsünk vásárlásösztönző, hatásos etikett címkéket?

Mindannyian tudjuk, hogy a csomagolás az értékesítési folyamat meghatározó eszköze. Akármennyire is jó az általunk gyártott termék, amelyet hirdetni kívánunk, a címke az az elem, amely, ha megfelelően kivitelezett, meggyőzi az ügyfeleket termékünk megvásárlásáról. Mivel a címke designja közvetlen hatással van az értékesítésre, elengedhetetlen, hogy nagyobb figyelmet fordítsunk arra, hogyan jelennek meg termékeink a boltok polcain. Bejegyzésünkben ebben igyekszünk segíteni, hogy Ön is testreszabott, figyelemfelkeltő, értékesítést növelő címkéket tervezhessen.

Függetlenül attól, hogy egy érett piacon vagy egy szűk piaci résen indítjuk el vállalkozásunkat, tisztában kell lennünk azzal, hogy egyre nagyobb piaci versenyben kell részt vennünk, a fogyasztókat egyre több ajánlat veszi körül, különböző cégek hasonló termékek széles választékát kínálják ügyfeleiknek. Éppen ezért fontos, hogy egy lépéssel mindig a versenytársak előtt járjunk, és személyre szabott címkéinkkel gyorsan befolyásoljuk a vásárlási döntéseket.

Három dolgot kell szem előtt tartanunk, hogy vásárlást ösztönző, személyre szabott címkéket készítsünk:

Termékismeret és piaci pozicionálás

Ahhoz, hogy valóban hatásos, értékesítést elősegítő csomagolást tervezzünk, nagyon jól kell ismernünk magát a terméket. Ehhez szem előtt kell tartanunk annak objektív (méret, forma, tároló eszköz típusa stb.) és szubjektív tulajdonságait (összetevők mennyisége és minősége, pozícionálás – luxus, közepes vagy megfizethető termék, ár, vevői igények, amelyeknek eleget tesz, fogyasztói bizalom, amelyet elnyer, főbb megkülönböztető jegyek, amelyek egyedülállóvá teszik, és a jóleső izgalom, amely megvásárlásához és használatához társul.

Ismerjük meg a fogyasztót, akinek a terméket szánjuk

A nemet, életkort, jövedelmet és mindenekelőtt a fogyasztók valódi szükségleteit mindig figyelembe kell venni a termék csomagolásának kitalálásakor. A megfelelő címkék készítése előtt fontos, hogy teljes és összetett elemzést készítsünk arról, hogy milyen típusú ügyfeleknek szeretnénk eladni termékeinket. A fent említett adatokon kívül az elemzésnek tartalmaznia kell a válaszokat az alábbi kérdésekre: milyen ügyfélkihívásra jelent megoldást a termék, milyen célja van az ügyfélnek, és hogyan használhatja a terméket e célok eléréséhez.

Értékesítési hely

Minél nagyobb az értékesítési terület, az eladás helye, annál kiélezetebb a verseny, ezért a jó címke rendkívül fontos. A hipermarketek és szupermarketek polcain több tucat hasonló termék található. Egy egyedi megjelenésű, vonzó címke ma már több, mint csupán a fogyasztók meggyőzése arról, hogy a terméket a bevásárlókosarukba helyezzék.

Az ügyfelek érdeklődésének megragadásához javasoljuk, hogy drágább anyagokból, személyre szabott képeket és üzeneteket tartalmazó címkéket tervezzen termékének.

Lássunk is hozzá: milyennek kell kinéznie egy figyelemfelkeltő címkének?

Három lényeges elemet kell betartanunk, hogy címkéink megragadják a vásárló figyelmét, és a mi termékünket válasszák:

Szöveg: hasznos információ és reklámüzenet

Minden termékcímke tartalmaz standard információkat (összetevők, tápértékek, szavatossági idő, vonalkód stb.) és rekláminformációkat – márka, releváns és rövid tartalom (pl. rózsalekvár – felejthetetlen ízű bio termék). Mindezen információk még inkább kiemelik az eladni kívánt terméket.

Címke design: direkt vagy metaforikus?

Vizuális elemek révén továbbítani tudjuk azt, amit a vásárló elvár a terméktől. Egy jó design nem más, mint az összes információ és képi elem harmonikus elhelyezése a címkén. A címkék vizuális képei lehetnek informatívak és leíró jellegűek, vagy metaforikusak, olyan termékek esetében, amelyek egy egyszerű, de hatásos címkével egy teljes történetet mesélnek el a termékről.

A NiceLabel címkenyomtató szoftver segítségével a termékek csomagolásának legfontosabb eleme, a design gyorsan és egyszerűen elvégezhető bárki által, technikai ismeretek vagy speciális képzés nélkül.

Amennyiben fejlett szoftver segítséggel, egy intuitív és könnyen kezelhető felületen hozzuk létre saját címkéinket, már az első hónapban akár 50%-kal csökkenthetjük címkegyártási költségeinket, beleértve a munkaerőt is. Ugyanakkor annyi címkét készíthetünk, amennyire valóban szükségünk van, és amikor szükségünk van rá.

A NiceLabel címketervező szoftverrel egyszerűen elkészítheti címkéit.

Mint tudjuk, a címkegyártók előre meghatározott minimális rendelési mennyiség szerint dolgoznak, ami nem túl kedvező, különösen, ha korlátozott számú darabot szeretnénk gyártatni. Erre jelent megoldást a címketervező szoftver, amelynek segítségével olyant és annyit nyomtatunk, amilyenre és amennyire szüksége van.

A címkék anyaga

A vásárlásösztönző, hatást keltő termékcímkék tervezésénél fontos a minőségi anyagok kiválasztása, és az olyan tulajdonságok, mint a vastagság, a méretek (szélesség és hosszúság) és az anyag típusa (műanyag vagy papír, matt vagy fényes). És ne feledjük, a címke tervezésekor mindig figyelembe kell venni a termék és a márka piaci pozicionálását!

Mit kell tehát tudni a címkékről?

  • az értékesítési és promóciós stratégia alapvető elemei.
  • az ügyfelek figyelmének megragadásával kiemelik termékünket a polcon, amelyen több tucat hasonló termék van.
  • helyben meggyőzik a fogyasztókat, hogy megvásárolják termékünket.
  • emlékezetessé teszik a márkát és befolyásolják a közvetett értékesítést is (például: a címkét és a terméket a vásárló ismerősei is megjegyezhetik).
  • bárki által könnyen, egyszerűen és gyorsan létrehozhatóak egy olyan szoftverben, mint például a NiceLabel, csökkentve a költségeket.

Ha nem tudja pontosan milyen címkéket is válasszon, vagy kérdéseire szeretne szakértői választ találni, keressen bennünket, és garantáljuk, hogy segítségünkkel a megfelelő üzleti döntéseket hozza majd meg.